אנו מציעים ללקוחותינו שני סוגי אבחונים, פסיכודידקטי ונוירופסיכולוגי.
אבחון נוירופסיכולוגי נעשה על ידי פסיכולוג מהתחום השיקומי לבחינת הקשר בין המוח לבין התפקוד של הפונה לאבחון. במסגרת האבחון מתבצעת הערכה של תפקודים מגוונים, כולל אינטליגנציה, תפקודי קשב וניהול, זיכרון, תהליכי עיבוד מידע מילולי וחזותי, גרפו-מוטוריקה, היבטים אקדמיים (קריאה, כתיבה, חשבון) ותפקודי רגש והתנהגות. ההערכה מתבצעת דרך מטלות, שאלונים, תצפיות ושיח עם הלקוח ואחרים הקרובים אליו. האבחון נועד לאנשים, ילדים, נוער ומבוגרים, אשר עברו פגיעה במערכת העצבים המרכזית כתוצאה ממחלה תורשתית, פגיעה מולדת או נרכשת, למשל אפילפסיה, שיתוק מוחין, לאחר פגיעת ראש בעקבות תאונה או לאחר שבץ מוחי. במקרה של אבחון פסיכודידקטי נועד האבחון לתלמידים המתקשים בלימודיהם ועולה שאלה אם יש להם הפרעת קשב ו/או הפרעת למידה. האבחון מסייע בתהליך המיפוי של תפקוד הפרט ומאפשר לקבוע אבחנות ולהתוות תכנית התערבות לקידום תפקודו של המאובחן ורווחתו הנפשית.
האבחון כולל פגישה ראשונה עם הלקוח ומי שמלווה אותו (בן זוג, הורה וכדומה) ולאחריה סדרת פגישות עם המאובחן במסגרתן מועברות המטלות השונות, מתבצעת תצפית וכן נערכת שיחה עם המאובחן. בסוף התהליך לאחר כתיבת הדוח מתקיימת פגישת משוב במסגרתה הפסיכולוג משתף את הלקוח ומי שמלווה אותו בממצאי האבחון, באבחנות אם עולות כאלה ובתכנית הפעולה המומלצת.
האבחון מסייע בהבנת השלכות הפגיעה הקיימת על תפקודו של הפרט בכלל שדות החיים, הלימודי, הקוגניטיבי, הרגשי, החברתי, והתעסוקתי. המיפוי באבחון מסייע באיתור מוקדי הכוח והתחומים אשר יש מקום לחזקם. המאובחן מסתייע באבחון להבנת מצבו ומקור קשייו וכיצד יכול הוא לפעול לקידום תפקודו ואיכות חייו.
המלצות האבחון מסייעות לאנשי מקצוע להתוות תכנית מקדמת עבור הלקוח, כך למשל לסייע למורים לבנות תכנית הוראה מותאמת לילד או להדריך את ההורים כיצד לקדם עוד את ילדם. בדומה, ההמלצות למאובחן המבוגר מטרתן להנחות את הלקוח בהמשך דרכו, לסייע לו לקבל את אשר זכאי לו ולסייע למטפלים, למשל רופא או פסיכולוג, לבנות תכנית טיפול המותאמת לפרופיל התפקודי כפי שעלה באבחון.
כל דוח אבחון נמצא תחת השגחה מלאה של פסיכולוג שיקומי ונוירופסיכולוג מומחה ומדריך. דוח האבחון מוכר בכל מוסד, כולל ביטוח לאומי, משרד הבריאות ומשרד החינוך.